מצטרפים למיכפל+ פנסיה עד סוף השנה, ומתחילים את 2023 בראש שקט!

כל האמת על תשלומי פנסיה לעובדים

תפעול פנסיוני - מה זה?

בסך הכל רצית לפתוח עסק. למה אף אחד לא סיפר לך מה מגיע עם זה?

מסתבר שאם יש לך עסק במדינת ישראל שיש בו עובדים מעל גיל 21 (גברים) ומעל גיל 20 (נשים), חלה עליך חובה להפריש חלק מהשכר שלהם לקרן פנסיה או פוליסת ביטוח לבחירתם. קוראים לזה "ביטוח פנסיוני".

בהתחלה זה נשמע פשוט – מעבירים כל חודש סכום כסף, והולכים לישון בשקט.

זה הרגע לפנות לאופטומטריסט הקרוב למקום מגוריך כדי לעיין בכל האותיות הקטנות שמגיעות עם ה"תיק" הזה, או פשוט לקרוא את הגרסה המקוצרת הזו. תודו לנו אחר כך.

מה, למה, למי וכמה?

החל משנת 2008 הוחלט שכל מעסיק במדינת ישראל מחויב לבטח כל עובד שכיר מגיל 21 וכל עובדת שכירה מגיל 20, בביטוח פנסיוני. מדובר בכספים שחובה על כל מעסיק להפריש מהשכר ברוטו של כל עובד, גם מצידו של העובד וגם מצד המעסיק, לטובת "הביטוח הפנסיוני של העובד". בנוסף, כל מעסיק מחויב להפריש סכומי כסף מסוימים לקרן פיצויי הפיטורים של העובד.

כמה? החל ממשכורת ינואר 2017, שיעור ההפרשות הוא 18.5%, מתוכן 6% על חשבון העובד והיתרה על חשבון המעסיק, אלא אם מדובר במקרים חריגים (כמו עובדים בשירות המדינה ועובדים שסגרו בהסכם שלהם תנאים טובים יותר – הם יהיו זכאים לשיעורי הפרשות גבוהים יותר). הפרשות החובה האלה מחושבות לפי הברוטו של שכר הבסיס של העובד (ללא שעות נוספות) או לפי השכר הממוצע במשק – הנמוך מביניהם, אלא אם בהסכם העבודה הוסכם אחרת.

אבל רגע.

כאן הסיפור מסתבך.

כל עובד זכאי לבחור את סוג הביטוח הפנסיוני שבו הוא רוצה להיות מבוטח (קרן פנסיה או ביטוח מנהלים), ואת הגוף הפנסיוני אליו יופרשו הכספים.

ואם זה לא מספיק ביורוקרטי – מסתבר שהחל מפברואר 2023, בהתאם לרגולציה של משרד האוצר עסקים וארגונים המעסיקים שלושה עובדים ומעלה, מחויבים לדווח את הפרשות הפנסיונית באופן דיגיטלי באמצעות קובץ במבנה אחיד.

עכשיו רק נשאר להבין איך להתחיל לחשב כמה מגיע לכל עובד, איזה מידע ופרטים צריך להעביר, לפי איזה סוג ביטוח ולאיזה גוף? איך מדווחים על זה באופן דיגיטלי? מה זה אומר בכלל? ועל איזה קובץ אחיד הם מדברים?

כל מה שרצית זה לדאוג שהעובדים שלך יקבלו את מה שמגיע להם, ועכשיו עליך להתמודד עם עובד עצבני שמגיע אליך עם מכתב שקיבל מחברת הביטוח, וטוען שלא הפרשת לו תשלום כלשהו לפני חודשיים. מזל טוב! נולד לך עוד חוב לסגור. אמנם מדובר בכמה שקלים בודדים, אבל זה לא מונע מזרם המכתבים להציף אותך. 

חיוג מהיר לרואה החשבון/יועץ המס שלך. מאיפה מתחילים לאתר את התשלום החסר? להצליב בין הוצאות שעשית ל-12 עובדים ושמונה מוסדות שונים, להתחיל להרים טלפונים, לשלוח מיילים רק כדי להבין בין אילו כסאות החוב הקטן והמציק הזה נפל??? רגע. יש מצב שבאמת הגיעה איזו מעטפה מקרן הפנסיה או קרן משהו – אבל איפה שמת את המכתב?

וכך חולפים להם כמה לילות לבנים וימים עמוסים – ושכחת מזה. באמת שהתכוונת לזכור, אבל פנסיה זה דבר שקל לשכוח ממנו. 

מכתב התראה נוסף, כולל ריבית פיגורים שהגדילה את החוב בעוד כמה שקלים – לא שוכח להזכיר לנו את קיומו. כמעסיקים אין לנו הרבה ברירות – כל מי שמעלים עין או סתם מתבלבל ועושה טעות בהעברת הכספים או בדיווח – מסתכן בצבירת ריביות פיגורים, קנסות ואפילו בתביעה.

מיקו מסתכל

רוצה לקבל פרטים נוספים?

אז מה עושים?

יש אור בקצה המנהרה. 

חבר (מהסוג האמיתי, לא כאלה שממליצים לך לפתוח עסק) מגלה לך שיש גוף מקצועי ואמין!

מיכפל משמשת כמתפעל  פנסיוני של אלפי עסקים ועשרות אלפי עובדים. לאחר חישוב התלושים יש להעביר אלינו את קובץ הדיווח ואנחנו נבצע שידור לגופים המוסדיים ונטפל מול כל ההיזונים שיצוצו. נדאג תקשורת מול רואה החשבון מצד אחד, מולך המעסיק מצד שני ומול הגופים המוסדיים מצד שלישי מנהל התיק האישי שלך מוודא שכל היופי הזה עובד כמו שצריך! 

כן כן, וכל זה בדרך דיגיטלית, מהירה, נוחה ובהתאם לדרישות החוק. מנהל התיק שלך דואג שכל ההפרשות משויכות בצורה תקינה לחברות הביטוח וקרנות הפנסיה, שאין עיכובים, חוסרים או טעויות. אם במקרה יש כאלה- מנהל התיק שלך מודיע לך בזמן, מנחה אותך מה עליך לעשות.

רוצה להכיר את מנהל התיק האישי שלך? 

שיתוף הכתבה:
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

כתבות רלוונטיות נוספות

תפעול פנסיוני - מה זה?

תפעול פנסיוני – מה זה?

מעסיקים 3 עובדים או יותר? חשוב שתכירו את הדיווח הפנסיוני האחיד, שידאג שהעובדים שלכם יצברו פנסיה כחוק, ואתם תרוויחו ראש שקט, בלי להתעסק בזה

לקריאה >>
פופ-אפ לפני נטישה

תפעול פנסיוני מקצועי? אנחנו ניקח את זה מכאן!

אנחנו נעקוב אחרי הדיווחים החודשיים עבורך, נברר את מהות השגיאות מול הגופים המוסדיים ונוודא שהכספים ישויכו בהתאם.
פופ-אפ לפני נטישה

כבר נפרדים?

מי יתעסק בתפעול הפנסיוני של העובדים שלך?